Branding: Resortecs

 
 
Resortecs Branding Chloe
 
 
 

Resortecs is een draad die smelt bij hoge temperatuur. Het maakt het herstellen en recycleren van kledij veel eenvoudiger. Het kledingstuk kan makkelijk uit elkaar gehaald worden, en de stof kan hergebruikt worden zonder dat er nieuwe stof aan te pas moet komen.

 
 

Research

We gingen eerst op onderzoek uit in de omgeving van Resortecs: een superdiverse habitat. De draad van Resortecs is een technische oplossing voor een veel groter probleem, de recyclage van stoffen bij einde leven. Resortecs is enerzijds een technisch verhaal, maar ook een cultureel verhaal, het geeft een nieuwe impuls aan innovatie in de modewereld. Daarnaast is Resortecs een voorloper in de circulaire economie. Die drie niveaus wilde ik communiceren in de visuals.

 
Resortecs Branding Research
Resortecs Branding Research
 
 

Moodboard

Het is uniek dat deze drie werelden samenkomen. We namen een visueel element uit elke sector. De combinatie van de industriële look en de vette, schreefloze letters uit de modewereld vonden we in het Univers lettertype van Adrian Frutiger. De dikte van de stokken en staarten geeft het woord een strakke, duidelijke flair. Een visuele hint naar circulariteit verwerkten we in het beeldmerk.

 
 
Resortecs Branding Chloe
 
 

Het logo beeldt het leven van de Resortecs draad uit in drie stappen. 1. Het naaien van de draad met een “stitch”. 2. De draad in gebruik, in het kledingstuk. 3. Het smelten van de draad, waardoor de stof opnieuw gebruikt kan worden.

 
 
Resortecs Logo Chloe
 
 

Toepassingen

Alle bevindingen van de research en het designproces bundelde ik in een huisstijlgids, samen met een beelddatabank en visuele elementen. Zo konden Cédric en co. zelf gemakkelijk aan de slag met hun nieuwe huisstijl.

Benieuwd waar Resortecs nu mee bezig is? In 2018 won Resortecs de Global Change Award van H&M. Ondertussen werken ze aan het vermarkten van hun draad. Ontdek meer op hun website: www.resortecs.com.

 
 
 

“Met Chloe werken ging heel vlot. We zagen elkaar geregeld voor het opvolgen van het ontwerp en hielden in tussentijd digitaal contact. Chloe begreep snel waar we naar op zoek waren en ze ging op een methodische manier aan de slag. De huisstijl gids is de perfecte tool om met medewerkers en/of onderaannemingen te delen die met onze visuele identiteit aan de slag moeten.”

Cedric - Founder Resortecs

 
 
 
 
 
 
 
 

Volgend Project